רישיון יבוא ויבוא מסחרי

רישיון יבוא

רישיון יבוא

ויבוא מסחרי

אנו ב- ג'י.פי.סי מלווים כבר עשרות שנים יבואנים ויצרנים ישראלים במתן אישורי יבוא רישיון יבוא מול הרשויות הרגולטוריות בישראל. כמות הידע והניסיון שצברנו עד כה מאפשרים לנו להוציא לפועל את הפרויקטים ביעילות מירבית עם מינימום עלות וזמן. אנו ב- ג'י.פי.סי מאפשרים ליבואנים להתעסק בפן השיווקי של המוצר ולא בבירוקרטיה בדרך להשגת אישורי היבוא לצורך שחרור מוצר מהמכס, לפרטים נוספים צרו קשר.
ראיתם מוצר ייחודי בעת ביקור בחו"ל ואתם משוכנעים שהוא יהיה להיט בישראל, כיצד מייבאים אותו לארץ ? איך מוציאים תעודת יבואן ? איך מייבאים מוצרים מסין ? איך מוציאים רישיון יבוא סחורות ? האם על יבוא מסחרי בכמויות קטנות חלים חוקי היבוא ? כל השאלות הללו ועוד הם חלק בלתי נפרד בדרכו של היזם להיות יבואן מתחיל.
יבוא מסחרי

התחום של יבוא מצריך מהיבואן המתחיל ואף מיבואנים מורשים ווותיקים ללמוד נושאים רבים מתחומים שונים כמו מיסוי על סחורה מיובאת, שחרור ממכס, תקנים ישראליים, שילוח בינלאומי ועוד מחסומי רגולציה נוספים בדרך ליבוא מוצרים. אנו בג'י.פי.סי הופכים את התהליך לפשוט יותר באמצעות הניסיון והידע הרב שצברנו במשך השנים בטיפול באלפי לקוחות בתחום היבוא. אנו מספקים שירותי יעוץ וניהול פרויקטים עבור יבואנים (יבוא מסחרי וגם יבוא אישי). אנו דואגים לכל היבטי חוקיות היבוא וניהול קבלת רישיון יבוא ואישורים נדרשים מול הרשויות הרגולטוריות כמו אישור יבוא מכון התקנים, אישור יבוא משרד התקשורת, אישור יבוא משרד הבריאות (אמ"ר), אישור יבוא משרד התחבורה, אישור יבוא משרד הכלכלה ועוד.

ג'י.פי.סי עובדת בשיתוף פעולה צמוד עם חברות שילוח ועמילי מכס, אנחנו בוחרים את הטובים ביותר עבור לקוחותינו ומטרתנו העיקרית ליצור מקום אחד שיאפשר לטפל בכל שירותי היבוא ויאפשר לך בעל העסק או היזם לעסוק בהיבט השיווקי והמכירתי של המוצר או המוצרים שהחלטתם לייבא. לפני שאתם מתחילים בעסק שמטרתו יבוא מוצרים לישראל, עליכם לבחון מספר היבטים על מנת לקבוע את היתכנותו של המיזם, ריכזנו עבורכם מספר נקודות לבדיקה.

האם ניתן לייבא את המוצר לישראל (טרום יבוא) ?

לא ניתן לייבא לישראל כל מוצר. חלק מהמוצרים מדינת ישראל אוסרת לייבא לדוגמא: משבשי מד- מהירות לייזר, מוצרים מתלקחים, מכונות הימורים ועוד מספר פריטים שהמחוקק אוסר לייבא.

מדינת ישראל בוחנת מפעם לפעם את היתכנות הייבוא של מוצרים שאותה היא אוסרת לייבא ולפעמים משנה את החלטתה באמצעות החמרת תקנות הייבוא עבור אותו מוצר. כך לדוגמא קורקינט חשמלי, עד אמצע שנת 2016 משרד התחבורה ומשרד הכלכלה אסרו יבוא קורקינט חשמלי לארץ, מאמצע 2016 המחוקק התיר לייבא קורקינט חשמלי עם הגבלות מסוימות. על פי התקנות החדשות, ניתן יהיה לייבא קורקינט חשמלי בעל הספק מרבי של 250 וואט ושמהירותו לא תעלה על 25 קמ"ש – בדומה לאופניים חשמליים. בנוסף, משקלו העצמי של הקורקינט לא יעלה על 30 קילו. הגיל המינימלי של הרוכב יהיה 16 שנים, חלה חובת חבישת קסדה ובלילה תחול חובת לבישת אפוד זוהר. על הקורקינט חייבת להימצא מדבקה שתציין את הגבלת גיל הרכיבה, מספרו הסידורי של הקורקינט, משקלו ומהירותו המרבית.

ג'י.פי.סי מכירה היטב את חוקיות היבוא, צרו קשר לבדיקת טרום יבוא והיתכנות היבוא של המיזם או המוצר שאותו אתם מעוניינים לייבא לישראל.

איזה אישורי רגולציה נדרשים על מנת לייבא את המוצר לישראל ?

משרד הכלכלה והתעשייה מעדכן ומתקן את צו יבוא חופשי במטרה שיכללו את כל הדרישות הרגולטוריות והטכניות שבחקיקה הרלוונטית. עם זאת, עדיין יש לבדוק בחקיקה הרלוונטית של אותה רשות מוסמכת אם מופיעות דרישות נוספות שטרם הוכנסו לצו.
שחרור מהמכס

חשוב לברר האם המוצר אותו אתם מעוניינים לייבא עומד בדרישות התקינה שקבע המחוקק. בדיקה זו צריכה להעשות בטרם ייבוא המוצר לישראל היות ויכול להיווצר מצב שהמוצר לא עומד בתקנים רשמיים שמדינת ישראל קבעה ואז החבילה מעוכבת במכס ובסופו של דבר תוחזר לספק לאחר התדיינות מה שיוביל להפסד כספי עבורכם. בנוסף חשוב לציין שפריט המעוכב במכס מושמד לאחר תקופת זמן במידה והיבואן לא סיפק את האישורים המתאימים לשחרור מהמכס.

כך למשל לצורך שחרור רחפן מהמכס יש צורך באישור משרד התקשורת היות והמוצר עובד על תדרים. ישנם הרבה יבואנים ואנשים פרטיים שמזמינים רחפן ללא ידיעה שאותו רחפן לא עומד בדרישות הרגולטוריות של משרד התקשורת. הרחפן מגיע לארץ והמכס מודיע לכם שהפריט מעוכב במכס ועליכם להמציא אישורים מתאימים ממשרד התקשורת לצורך שחרור הפריט מהמכס. מרגע שהפריט במכס גורם הזמן הוא משמעותי (מפאת החשש לגריסת הסחורה ע"י המכס) ומי שאינו מבין בחוקיות היבוא של משרד התקשורת יכול לאבד זמן יקר על אישור שהוא לא יקבל היות והמוצר לא עומד בתקן משרד התקשורת, זמן זה יכול לחרוג מתקופת הזמן שהמכס מקציב בטרם גריסת הסחורה מה שימנע ממכם אפשרות להחזיר את המוצר לספק ולקבל החזר כספי חלקי על המוצר.

אנו ב-ג'י.פי.סי ממליצים לעשות את כל הבירורים לפני קניית המוצר בכדי למנוע הפסדים כספיים והמון בירוקרטיה בהמשך – צרו קשר בכדי לבדוק איזה אישורים המוצר שאותו אתם רוצים לייבא דורש בכדי להכניסו לישראל בצורה חלקה.

מיסי יבוא ביבוא מסחרי

איזה מיסי יבוא היבואן צריך לשלם עבור יבוא מסחרי ?

המס בייבוא עשוי להיות מורכב משלושה מרכיבים: מכס, מס קניה ומס ערך מוסף (מע"מ). בחלק מהטובין יש פטור ממכס אך עדיין יש לשלם את מס הקניה ואת המע"מ. סיווג פרט מכס יבוא (איתור מספר פרט מכס) הוא זה שיקבע אם יש צורך בתשלום מיסי מכס ביבוא מסחרי או אישי ואת גובה התשלום שהיבואן צריך לשלם בהתאם לרשומון המכס.

לפני יבוא מוצרים לארץ, אנו ב-ג'י.פי.סי ממליצים לעשות את כל הבירורים בכדי לבדוק את כדאיות היבוא בכדי לקבוע האם המחיר הסופי של המוצר בזמן הפצתו יהיה אטרקטיבי ותחרותי.

על מה חשוב לשים דגש בבחירת חברות שילוח בארץ או חברות שילוח בינלאומי שנותנות שרות בישראל ?

הצורך לעבוד עם חברת שילוח אמינה (מקומית או בינלאומית) שתבטיח את יבוא המוצרים לארץ בצורה בטוחה הוא צורך בלתי ניתן לפשרה. כאשר מדובר בהובלה בינלאומית, בחירת המשלח הנכון היא כמו בחירת הספק הנכון או רואה החשבון של החברה שלכם, אתה בוחר שותף שיעזור לעסק שלך להצליח. המשלח שלך צריך להיות שותף מהימן עבור הצרכים הלוגיסטיים שלך במידה והם עושים את העבודה שלהם בצורה מקצועית.

שילוח בינלאומי