אישור משרד התקשורת יבוא מסחרי

אישור משרד התקשורת

משרד תקשורת - אישור משרד התקשורת (אישור תקשורת)

יבוא מסחרי

אנו ב- ג'י.פי.סי מלווים כבר עשרות שנים יבואני ציוד תקשורת ויצרנים מקומיים בתחום. המומחיות והידע שצברנו עד כה בניהול אישורי יבוא ממשרד התקשורת עבור חברות במשק, מאפשרים לנו לבחון בצורה מקצועית האם ניתן להחדיר את המוצר לארץ בהתאם לחוקיות היבוא של משרד תקשורת. אנו ב- ג'י.פי.סי מאפשרים ליבואנים לעסוק בפן השיווקי של המוצר ולא בבירוקרטיה בדרך להשגת אישור תקשורת לצורך שחרור מוצר מהמכס, לפרטים נוספים צרו קשר.

חברה המבקשת לייבא ציוד תקשורת למטרה מסחרית צריכה להבין את חוקיות היבוא והרגולציה במדינת ישראל, חוקיות שמבוקרת על ידי משרד תקשורת. כל מוצר שיש בו רכיב שמשדר או קולט בכל צורת תקשורת שהיא יש לו צורך בקבלת אישור משרד התקשורת. אישורי משרד התקשורת מתחלקים לרבדים שונים ואישורים שונים על פי סוג התקשורת שמוטמע בתוך המוצר, דוגמאות לסוגי תקשורת: מכשירים שיש להם תצורת שידור של WIFI שעובדים ב-2.4GHz או 5GHz, מכשירים שיש להם רכיבי RF שמשדרים ב- 433mhZ . עם זאת חשוב להבין שחלק ממוצרי התקשורת לא יהיו זכאים לקבלת אישור תקשורת ולא יורשו להיכנס למדינת ישראל עקב פרמטרים כגון הספק של המוצר או חריגות תדרים.

לצד הקושי הרגולטורי מתגלים במשרד התקשורת קשיים בלתי מבוטלים ברישוי מכשירי האלחוט שעמם נמנים למשל כל המכשירים שבהם מותקנים מודם WiFi. כיום זמני ההמתנה לקבלת רישיון או אישור היבוא ארוך וסבוך בקשיים רגולטוריים, לא יעבור זמן רב לפני שייערמו במחסני המכס עשרות אלפי מוצרים אלקטרוניים כמו מקררים, טלוויזיות ומדיחי כלים רק משום שבכל מכשור מודרני משולב קישור אלחוטי לאינטרנט.

משרד התקשורת אחראי על הרגולציה והסדרת התקנים בישראל, בנוסף אחראי המשרד על פתיחת שוק התקשורת לתחרות ופיתוח תשתיות התקשורת. המשרד מופקד על פיקוח ורישוי ספקי תקשורת בהם: בזק, רשות הדואר, חברות הכבלים והלוויין, כמו כן מופקד המשרד על ניהול תדרים ושימוש במכשירי קצה.

משרד תקשורת - אישור משרד התקשורת ,אישור תקשורת, אישור משרד התקשורת יבוא אישי

סוגי האישורים הקיימים במשרד התקשורת למוצרים שונים

  • אישורי יבוא ואישורי סוג, אישורי התאמה ואישורי יבוא מיוחדים לציוד אלחוטי משרד התקשורת – אישורי התאמה הינם בדרך כלל אישורים שמתאימים ליבוא מסחרי, דוגמאות למוצרים שנמנים בקבוצה זו: אישור משרד התקשורת לסורקים ומדפסות, אישור משרד התקשורת למחשב, אישור משרד התקשורת לטאבלט, אישור משרד התקשורת לרחפן, אישור משרד התקשורת למצלמה, אישור תקשורת ספקי כח, אישור משרד התקשורת מפסקים, אישור תקשורת לבקר חכם, אישור משרד התקשורת לשלט, אישור ממשרד התקשורת למוצרי מדידה וכו'. אישור התאמה משרד תקשורת נקרא גם אישור סוג לציוד אלחוטי, אישור יבוא מהסוג הנ"ל ניתן בדרך כלל ל 5 שנים. האישור ניתן על פי דגם בודד ותחת שם היבואן שחייב להיות בעל תעודת זהות או ח.פ ישראלי.
  • רישיון כללי משרד תקשורת.
  • רישיון סחר משרד תקשורת.
  • רישיון מיוחד משרד התקשורת.
  • אישור פטור מאישור סוג ופטור מרישיון סחר – אישור זה מיוחס לרפורמה ביבוא מסחרי של מכשירי סלולר.
  • אישור משרד התקשורת, קמ"ט תקשורת – אישור לציוד תקשורת קווי המיועד לרשות הפלסטינית.
  • אישור לציוד קווי משרד התקשורת – אישור שניתן עבור יבוא ציוד קצה קווי המתחבר לאחד מהרשתות הציבוריות בישראל כמו: טלפון קווי, מודם למחשב אישי, פקסימיליות וכו'.