מהו עמיל מכס ?

מדריך עמילות מכס

מהו עמיל מכס | עמיל מכס מומלץ | עמילות מכס

מהו עמיל מכס ?

תפקידו הרשמי של עמיל מכס מתבטא בעיקר בפעילות מילוי טפסים הכרוכים בתהליכי היבוא ויצוא. עמיל מכס מהווה גורם מקשר נאמן של יבואן או יצואן כלפי שלטונות המכס. כחלק מתהליכי העבודה של עמיל מכס, עליו להכין את הניירת בהתאם לדרישות החוקיות, לגבות כסף עבור פעילותו ועבור המסים שגובה המדינה, ולסווג את הסחורות בסיווג ממנו ייקבע המיסוי באופן שיהיה קביל על השלטונות. בכל מסוף בו פועלות תחנות המכס, יש לעמילים עמדות וסניפים, באמצעותם הם פועלים להליכים השונים.

חלק מעבודתו של עמיל מכס היא לטפל בסיווג הטובין ולהגיש ניירת למכס על מנת לקבל אישור ייבוא לצורך שחרור מוצר מהמכס. חשוב להבין כי יש להגיש לעמיל מכס את כל הניירת הרלוונטית למוצר כגון: חשבונית המוצר, מסמך נתוני המוצר, דוחות ותקן למוצר ואת שטר המטען בכדי שעמיל המכס יוכל לטפל בשחרור המוצר מהמכס בצורה היעילה והמהירה ביותר בכדי לא לגרום הוצאות נוספות בעכוב הסחורה.

ג'י.פי.סי הינה חברה לייעוץ וניהול פרויקטים בתחומי הרגולציה והתקינה הבינלאומית. בתחום היבוא לישראל אנו מלווים כבר עשרות שנים יבואנים, יצרנים וקמעונאים מחו"ל ומישראל בקבלת רישיונות יבוא מול הרשויות הרגולטוריות בישראל, תהליך הליווי שלנו כולל בדיקות טרום יבוא ובדיקת היתכנות בטרם יבוא מוצרים ושיווקם בישראל, למידע נוסף צרו קשר. כחלק משירותנו אנו נוכל לסייע לכם לעבוד מול עמיל מכס בקבלת אישורי יבוא מהרשויות הממשלתיות בישראל, סיוע זה מאפשר שחרור מוצר מהמכס בצורה מהירה ויעילה.

לפני שמייצאים או מייבאים מוצר עלינו לדעת מהי הרגולציה בארץ היעד ומה נדרש בכדי לשחרר את המוצר מהמכס (באמצעות עמיל מכס) ללא בעיות ועיכובים מיותרים. קרו מקרים שהיה צורך להחזיר או להשמיד את הטובין היות והמוצר לא התאים לתקינה שבארץ, או שמאידך הלקוח התבקש לבצע בדיקה מלאה למוצר שעלותה הכלכלית לא השתלמה לו ובחירת הלקוח הייתה להשמיד או להחזיר את המוצר לספק. נוסף על כל זה ישנם מוצרים שדורשים בדיקות או השלמה של בדיקות במכון התקנים או כל מעבדה מאושרת ISO 17025 או אישורים של משרדים ממשלתיים כגון: משרד הכלכלה, אישור תקשורת משרד התקשורת, אישור משרד התחבורה, אישורי אמ"ר משרד הבריאות וכו'.

בכדי לחסוך זמן וכסף כדאי לשים דגש לנושאים הבאים:

  • יש להבין מהו המוצר שהולך להימכר בשוק המטרה.
  • חייבים לדעת האם מותר למוצר לעבוד באותו שוק מטרה – לדוגמה מוצר שמשדר בתדרי תקשורת מחוץ לטווח של התקשורת המותרת בארץ היעד.
  • יש להבין את הרגולציה בארץ היעד ולדעת מהו התקן שעל פיו ייבדק המוצר.
  • יש להבין האם המוצר עבר אילו שהם בדיקות בעבר ולקבל את דוחות המוצר.

לנו ב – ג'י.פי.סי יש ידע וניסיון רב שנים בתחום התקינה והרגולציה הבינלאומית, נשמח לסייע לך להכניס את המוצר לשוק היעד בכל מקום ובכל זמן – צור קשר.

קישורים שאולי יעניינו אתכם: