אישור תו תקן צעצועים ומשחקים

אישור תו תקן

מכון התקנים צעצועים ומשחקים, יבוא צעצועים מסין

מכון התקנים צעצועים ומשחקים

אנו ב- ג'י.פי.סי מלווים כבר עשרות שנים יבואני צעצועים ויצרני צעצועים במתן אישורי יבוא ותו תקן לצעצועים מול מכון התקנים. כמות הידע והניסיון שצברנו עד כה בקבלת אישור מכון התקנים צעצועים, מאפשרים לנו להוציא לפועל את הפרוייקטים ביעילות מירבית תוך ביצוע הבדיקות הרצויות בלבד ולא מעבר לכך. אנו ב- ג'י.פי.סי מאפשרים ליבואנים להתעסק בפן השיווקי של המוצר ולא בבירוקרטיה בדרך להשגת אישורי היבוא לצורך שחרור מוצר מהמכס, לפרטים נוספים צרו קשר.

מכון התקנים צעצועים ומשחקים, יבוא צעצועים מסין, מכון התקנים מעבדת צעצועים

כיום קבלת אישור מכון התקנים צעצועים מחויב בעמידה בתו תקן ישראלי 562 ולא ניתן לייבא או לייצר צעצועים שאינם עומדים בדרישות תקן זה. התקן הרשמי קובע דרישות ושיטות בדיקה לתכונות המכניות והפיזיקליות של צעצועים. תקן זה חל על צעצועי ילדים, כאשר "צעצוע" הוא כל מוצר או חומר שנועדו במפורש לשימושי משחק של ילדים שגילם פחות מ-14 שנה. תקן ישראלי לצעצועים מתייחס לצעצועים חדשים והוא מביא בחשבון תקופה של שימוש צפוי רגיל. תקופת השימוש בצעצועים הוא השימוש המיועד או הצפוי, מתוך הכרת התנהגותם המקובלת של ילדים. על חברה המייבא צעצועים לילדים ולתינוקות, חלה חובת בדיקה קפדנית של המוצר ולכן כל צעצוע המיובא מחיוב לעבור בדיקה מדגמית של מכון התקנים ובכך לקבל את אישורם.

ריכזנו עבורכם את עיקר התוכן של תקן ישראלי (ת"י) 562

הערה: חשוב לציין שת"י 562 מתעדכן מעת לעת ועשוי להיווצר מצב שהאתר לא התעדכן בשינויים, בכל מקרה אנו מציעים לכם ליצור עימנו קשר ולהתייעץ. 

מכון התקנים תקן ישראלי (ת"י) 562 חלק 1 בטיחות צעצועים: תכונות מכניות ופיזיקליות

תקן זה קובע דרישות ושיטות בדיקה לתכונות המכניות והפיזיקליות של צעצועים. התקן כולל דרישות ספציפיות לצעצועים המיועדים לילדים, תקן זה מגדיר גם דרישות לאריזה,לסימון ולתיווי.

מכון התקנים תקן ישראלי (ת"י) 562 חלק 2 בטיחות צעצועים: דליקות

תקן זה קובע את הקטגוריות של חומרים דליקים האסורים בכל צעצוע ודרישות הנוגעות לדליקות של צעצועים מסוימים כאשר הם נחשפים למקור קטן של הצתה. שיטות הבדיקה בתקן משמשות לקביעת רמת הדליקות של צעצועים בתנאי הבדיקה המיוחדים. תקן זה כולל דרישות כלליות הנוגעות לכל הצעצועים ודרישות ספציפיות ושיטות בדיקה ספציפיות לצעצועים המייצגים את גורמי הסיכון הגדולים ביותר כגון: צעצועים המיועדים ללבישה על הראש, זקנים, שפמים, פאות, מסכות, ברדסים וכו'.

מכון התקנים צעצועים, ת"י 562 חלק 3 בטיחות צעצועים: נדידת יסודות כימיים מסויימים

חלק זה של סדרת התקנים מפרט דרישות ושיטות בדיקה לגבי הנדידה של היסודות אנטימון, ארסן, בריום, קדמיום, כרום, עופרת, כספית וסלניום מתוך החומרים שמהם עשויים צעצועים וחלקיהם, למעט חומרים שאינם נגישים. התקן אינו חל על חומרי אריזה, אלא אם הם מהווים חלק מהצעצוע או אם נועדו אף הם לשמש משחק. הדרישות בתקן זה מתייחסות לנדידה מהחומרים כגון: ציפויי צבע, לכה, ורנית, דיו להדפסה, פולימרים וציפויים דומים, חומרים פולימריים וכו'. חלק זה של סדרת התקנים אינו חל על צעצועים וחלקי צעצועים שלפי נגישותם, אופן פעולתם, משקלם, גודלם או תכונות אחרות שלהם אינם יכולים בשום פנים להוות סכנה למציצה בליקוק או בבליעה בהתחשב בהתנהגות רגילה וצפויה של ילדים.

מכון התקנים תקן ישראלי (ת"י) 562 חלק 4 בטיחות צעצועים: ערכות לניסויים כימיים ולפעילויות הקשורות בהם

תקן זה מפרט דרישות לכמויות המקסימליות ובכמה מקרים לריכוזים המקסימליים של חומרים ותערובות מסוימים המשמשים בערכות משחק לניסויים כימיים ולפעילויות הקשורות בהם. החומרים והתערובות האלה הם אלה המסווגים כמסוכנים לפי התקן הישראלי ת"י 2302 אשר כמויות – יתר שלהם עלולות להזיק לבריאותם של הילדים המשתמשים בהם. תקן זה מפרט גם דרישות לסימון, לרשימת תכולה, להוראות שימוש, להגנת העיניים ולציוד המיועד לעריכת הניסויים.

מכון התקנים צעצועים, תקן ישראלי 562 חלק 5 בטיחות צעצועים: משחקים כימיים (ערכות), למעט ערכות ניסויים

תקן זה מפרט דרישות ושיטות בדיקה עבור חומרים ותערובות המשמשים במשחקים כימיים (ערכות) שאינם ערכות ניסויים. החומרים והתערובות האלה הם אלה המסווגים כמסוכנים לפי התקן הישראלי ת"י 2302 אשר כמויות – יתר שלהם עלולות להזיק לבריאותם של הילדים המשתמשים בהם. התקן מפרט דרישות בדבר סימונים, אזהרות, כללי בטיחות, רשימת תכולה וכו'.

מכון התקנים תקן ישראלי (ת"י) 562 חלק 7 בטיחות צעצועים: צבעי אצבעות ,דרישות ושיטות בדיקה

חלק זה של סדרת התקנים קובע דרישות עבור חומרים המשמשים בצבעי אצבעות והוא חל על צבעי אצבעות בלבד. התקן קובע דרישות נוספות עבור סימון, תיווי ומכלים.

מכון התקנים תקן ישראלי (ת"י) 562 חלק 8 בטיחות צעצועים: צעצועי פעילות לשימוש ביתי

תקן זה מפרט דרישות ושיטות בדיקה עבור צעצועי פעילות לשימוש ביתי שלעתים קרובות מחוברים לקורה רוחבית או כוללים קורה רוחבית (CROSSBEAM) וכן עבור צעצועים דומים המיועדים לילדים שגילם קטן מ-14 שנים לשם משחק עליהם או בתוכם ואשר לעתים קרובות מיועדים לשאת מסה של ילד אחד או יותר.

מכון התקנים תקן ישראלי (ת"י) 562 חלק 9 בטיחות צעצועים: תרכובות כימיות אורגניות, דרישות

חלק 9 זה של התקן לבטיחות צעצועים קובע דרישות לנדידה או לתכולה של תרכובות כימיות אורגניות מסוכנות מסוימות הנובעות מתוך או הנמצאות בתוך צעצועים מסוימים וחומרי צעצועים וניתן להיחשף אליהם באמצעות בליעה, מגע עם עור, מגע בעיניים או שאיפה.