אישור יבוא רישום תמרוקים וקוסמטיקה

אישור יבוא רישום

קוסמטיקה רישום תמרוקים אישור יבוא משרד הבריאות

תמרוקים וקוסמטיקה

אנו ב- ג'י.פי.סי מלווים יבואני תמרוקים ויצרנים מקומיים בתחום מוצרי הקוסמטיקה במתן אישורי יבוא מול משרד הבריאות. כמות הידע והניסיון שצברנו עד כה מאפשרים לנו להוציא לפועל את הפרויקטים ביעילות מרבית תוך ביצוע הבדיקות הרצויות בלבד ולא מעבר לכך. אנו ב- ג'י.פי.סי מאפשרים ליבואנים לעסוק בפן השיווקי של המוצר ולא בבירוקרטיה בדרך להשגת אישורי היבוא לצורך שיווק המוצר בישראל, לפרטים נוספים צרו קשר.

רישום תמרוקים היינו תהליך הכרחי לכל מי שמתכוון לייצר, לייבא ולמכור תמרוקים ומוצרי קוסמטיקה שונים בישראל. הליך רישום התמרוקים וקבלתו נעשים במשרד הבריאות על פי חוק התמרוקים החדש . התהליך מצריך איסוף מסמכים רבים ומילוי אחר תקנות רישום מחמירות. יבואנים או יצרנים אשר רוצים להיכנס לשוק המקומי בזמן הקצר ביותר נדרשים לעשות את התהליך בסיוע אנשי מקצוע שזו התמחותם וכך לחסוך במשאבים.

אסור לייבא, לייצר או לשווק תמרוק ללא אישור מתאים ממשרד הבריאות וללא תהליך הרישוי הרשמי. התוצאה הסופית מתהליך רישוי תמרוקים מקנה רישיון לשיווק, ייבוא ו/או ייצור של התמרוק המורשה בשוק הישראלי. תמרוקים ומוצרי קוסמטיקה למיניהם מהווים קטגוריה משמעותית מאוד במשק הישראלי. תהליכי רגולציה בנושאי תמרוקים המנוהלים ונקבעים על ידי משרד הבריאות, מיועדים להסדיר את התחום של ייבוא, ייצור ובעיקר שיווק מוצרי תמרוקים אלו. התהליך מיועד כמובן לספק לציבור הגנה בריאותית, כמו גם להוות חסם כניסה לשיווק של תמרוקים שאינם איכותיים מספיק. הגוף היחיד המוסמך להעניק את רישיון תמרוקים בישראל הוא משרד הבריאות.

תהליך רישום תמרוקים וקוסמטיקה

הרישום וקבלת הרישום נעשים במשרד הבריאות, כדי להימנע מבזבוז זמן רב ומשאבים, יש לעשות את התהליך בסיוע אנשי מקצוע שזו התמחותם. רק ליווי מקצועי יבטיח לך, בין אם אתה יבואן או יצרן, כי תוכל להיכנס לשוק המקומי בזמן קצר ככל שניתן.

מה יש להגיש ביחד עם הבקשה לרישיון תמרוקים ?

  1. דגימה מהתמרוק הספציפי שעבורו מבוקש הרישיון, וכן דוגמה למיכל ולתוויות.
  2. רשימת מרכיבים חתומה.
  3. תוצאות בדיקה שנערכה במעבדה מוכרת.
  4. ספציפיקציות – ובהן משקל סגולי, יציבות, עומס מיקרוביאלי, רמת pH וכו’. עבור תמרוקים רגילים אין צורך לפרט אם כי חובה לצרף הצהרה כי בידי מבקש הרישיון קיים הפירוט.
  5. הגשת/קבלת אישור מכירה חופשית (Certificate of Free Sale) – אישור זה ניתן מהרשויות במדינת הייצור של התמרוק, ומשמעותו כי משרד הבריאות המקומי אישר את הפצתו בשוק.
  6. במידה וישנה כוונה לייחס מטרה ספציפית לתמרוק, יש לספק מסמכים המוכיחים כי הוא אכן מתאים למטרה זו.
  7. קבלת רישיון כללי לאחסון ושיווק תמרוקים. נוהל מיוחד של משרד הבריאות הקובע סטנדרטים למתקני אחסון תמרוקים ושיווקם, ומטפל בשלל היבטים: תנאי אחסון, מבנה, ניקיון והדברה, שיווק, ועוד.
  8. יש לשלם אגרה, שגובהה נכון ל-2016 הוא 1,313 ש”ח (וכן 161 ש”ח לכל גוון נוסף אם ישנם מספר גוונים לתכשיר).
רישום תמרוקים קוסמטיקה אישור יבוא משרד הבריאות

דגשים חשובים ברישום תמרוקים וקוסמטיקה

  • תמרוקים מחו"ל. עבור תמרוקים המיוצרים בחו"ל, בנוסף לתהליך רישוי תמרוקים שיפורט להלן, יש לספק אישור GMP מטעם רשות הבריאות המוסמכת במדינה שבה מייצרים את התמרוק הרלוונטי, כמו כן יש להציג אישור CFD מרשות הבריאות במדינת הייצור או מטעם משרד התעשייה והמסחר (או המקביל לו) במדינת הייצור. יש לציין כי רישום תמרוקים מחו"ל בישראל אפשרי רק לגבי תמרוקים המגיעים ממדינות האיחוד האירופי או ממדינות אשר יש להן קשרי מסחר רשמיים עם ישראל
  • תמרוק רגיל או תמרוק ייעודי. במסגרת תהליך רישום תמרוקים בישראל יש להבדיל בין תמרוק המוגדר "רגיל" לבין תמרוק המוגדר "יעודי". תמרוק רגיל: מוצר לטיפול, ייפוי, ניקוי, צביעה, שיפור או שינוי עור הפנים, עור הגוף, חלל הפה, השיער, שיניים או ציפורניים.
    תמרוק יעודי: מוצר העונה על לפחות אחת מההגדרות הבאות: תמרוק אל דמע, תמרוק היפו אלרגני או כזה המיועד לבעלי עור רגיש, מוצר שייעודו הבהרת העור או הגנה מפני קרינת שמש, מוצר למניעת זיעה, מוצרים להאטת הזדקנות או מניעת קמטים, מוצר לטיפול בקשקשים, תמרוק נון-קומודוגני (שאינו אוטם את נקבוביות העור) או תמרוקים המכילים מרכיבים מהחי – כולל ממיקרו-אורגניזמים או על ידי תהליך ביוטכנולוגי.
  • רישום תמרוקים נוגע למוצרי קוסמטיקה למיניהם, אך לא לסבונים מוצקים או לבשמים (אלו באחריות משרד התמ"ת).
  • תמרוקים המיועדים לתינוקות מצריכים גם דו"ח הערכת בטיחות.
  • שחרור סחורת תמרוקים מהמכס מחייבת רישיון תמרוקים תקף למוצרים הרלוונטיים.
  • חובה כי תווית התמרוק תהיה בעברית.
  • קיים נוהל מסודר לייבוא מקביל של מוצרים שיש להם כבר רישיון.
  • רישום תמרוקים אינו מחייב רישיון עבור מוצרים זהים הנבדלים רק בצבע או ריח – קיים נוהל מסודר לנושא זה.
  • רישיון תמרוקים ניתן לפרק זמן של עד 5 שנים. חשוב להדגיש כי אי עמידה בתנאי הרישיון עלולה להוביל לביטולו. כל שינוי בתמרוק (כולל באריזה או בטקסט שעל התווית) מחייב קבלת רישיון מעודכן ממחלקת התמרוקים של משרד הבריאות.